Figyeljünk városunk tisztaságára! (Pomáz Online videó)

Felhívás

A Volánbusz Zrt. tervezett menetrend módosítás 2018. szeptember 1-től

Tájékoztató

Tájékoztató adatok PEST megye 03.számú egyéni választókerület (Szentendre) eredményéről

2018-as országgyűlési választások eredményei.

Megoldások Pomáz Város közlekedésének javítására (Pomáz Online videó)

videó

Adventi koszorú készítés

2018. december 1., Művház

 

Vicsi László polgármester: Pomáz Város Önkormányzata megbeszélést tartott a várost érintő forgalmi állapotokról

Mint polgármester beszélgetésre hívtam a Magyar Közút NZrt. Pest Megyei Igazgatóságának, valamint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (továbbiakban NIF Zrt.) képviseletét, a Pomázon jelentősen megnövekedett forgalmi helyzet megoldásának kérdése ügyében, egyrészt segítséget, javaslatot kaphasson az illetékes szervektől, másrészt hogy tájékoztatást adhasson a pomázi lakosoknak a megoldások vonatkozásában.
 
Tájékoztattam a megjelenteket, hogy az M0 autóút keleti szakasza és a Megyeri-híd átadása óta jelentősen megnőtt a Pomázon átmenő utakon a forgalom mértéke. A Hivatal véleménye szerint ennek leginkább a 10. sz. főút és Szlovákia felől a Megyeri-híd irányába tartó átmenő forgalom a legfőbb oka, hiszen felmérések szerint a városba a szentendrei út felől NAPI 15 000, Csobánka felől pedig NAPI 11 000 autó halad az utakon, a pomázi lakosság autóinak száma pedig 8000 db így megállapítható,hogy (amennyiben a helyi lakosok nem egyszerre használják a gépjárműveiket) a Pomázon áthaladó autók 2/3-a nem pomázi.
 
A településünkön átmenő országos közutak a város legrégebben beépült, védett utcaképű, ún. Ófalu területén haladnak át. Az utak mentén régi, sok esetben védett épületek, zömében földszintes lakóházak helyezkednek el. A jelentős forgalom okozta rezgés az épületek állagát rontja, a zaj és a por pedig az ott lakók életkörülményeiben okoz problémákat. A városban rendszeresek a több kilométer hosszú torlódások, a keresztező utcákból történő kihajtás és a gyalogosok átkelése ezeken az utakon minden nap balesetveszélyes helyzeteket teremt. A tömegközlekedési járművek nem tudják tartani a menetrendet, ezért sokszor reggelente gyermekek tucatjai késnek el az iskolából. A reggeli és délutáni csúcsidőszakokban az ún. Fő utcán csak araszolva lehet közlekedni. Már reggel 7 óra előtt jelentős torlódás van ezen az útszakaszon, emiatt a közlekedők kerülőutakat keresve a település alsóbb rendű helyi közútjait, sokszor a lakó-pihenő övezeti táblákat figyelmen kívül hagyva veszik igénybe. Az utóbbi hónapokban ez olyan mértéket öltött, hogy már a helyi közutakon is forgalmi dugók alakulnak ki, amiket az ott lakók is egyre nehezebben viselnek.
A város a problémák megoldásának érdekében a HÉV állomáson (benzinkúttal szemben) a MÁV-HÉV Zrt. területén P+R parkolókat szeretne kialakítani, valamint a kerékpáros közlekedés elősegítésére kerékpárutat kíván építeni, védve az egyéb módon közlekedőket. 
A megbeszélésen javaslatként felmerült az átmenő forgalomnak a településre való behajtásának ütemezése érdekében a város Dobogókő felőli oldalán, a csobánkai kereszteződésben zsilipelő lámpás csomópont kialakítása is, melynek költségeit szükség esetén Pomáz Városa részben vagy egészben kész átvállalni. A zsilipelő lámpás csomópontot én magam javasoltam a megbeszélés elején.
Magyari László a Magyar Közút NZrt. Pest Megyei Igazgatóság   képviseletében jelezte, hogy  az ismertetett problémák nem egyediek, azok az M0 mentén illetve a budapesti agglomerációban szinte minden településen felmerülnek. A Budakalászt elkerülő út megépítése minden érintett településnek hasznára válik majd. A csobánkai kereszteződés zsilipelő lámpás csomóponttá alakításának lehetőségét mindezek mellett meg fogják vizsgálni és remélhetően 2019. január-februárra a forgalom modellezése ill. tervezői költségbecslés is rendelkezésre fog állni annak érdekében, hogy az mielőbb megvalósítható legyen.
Szabóné Tóth Ildikó  a NIF Zrt. munkatársa ismertette, hogy a NIF Zrt-nél előkészítés alatt áll az M0 autóút 11.-10. sz. főutak közötti szakasza, mely várhatóan 2020. év végéig tervezési szakaszban van. Az építési engedélyezési eljárás során a 10. sz. főút menti települések kérték egy térségi forgalomtervezési modell elkészítését, melynek a NIF Zrt. eleget is tett. Ez a tanulmány (mely egészen a M1 autópályáig kiterjedően vizsgálta a térséget) megállapítja, hogy az M0 északi szektor megépítésének legnagyobb nyertese Pomáz Városa lesz. Az M0 esetében a NIF Zrt. csak a tervezést kapta feladatául, a kivitelezéssel kapcsolatban nem tud információval szolgálni.
A Budakalászt elkerülő útra ugyan jogerős építési engedélyük van, azonban a Budakalász, Zrínyi u-i lakosok védelme érdekében létesítendő kiegészítő létesítmények miatt szükséges az út terveinek módosítása. Ehhez kapcsolódóan nem sima ipartelepi bekötés lenne, hanem a Céhmester utcai csomópont körforgalmas kialakítását tervezik. A módosított tervek elkészítése 2019. januárban kezdődhet, 2019-ben lefolytathatják az engedélyezési eljárást és a kivitelezés kb. 2020 végén kezdődhet.
 
Amennyiben újabb információval rendelkezünk a város közlekedési helyzetének javításával kapcsolatosan, úgy folyamatosan tájékoztatjuk lakosainkat!
 
Vicsi László 
Polgármester