Szelektív és zöldhulladék-gyűjtési naptár - 2021. IV. negyedév (október-december)

Lakossági felhívás belterületen történő vadelejtésről - város déli területein

Pomázi Advent programjai a Szent István parkban

Pomázi Polgár 2021. novemberi száma

Lakossági felhívás belterületen történő vadelejtésről - város északi területein

Szociális buszjárat érvényes próbamenetrendje és útvonala

Pomázi Advent - Vasárnap lesz a jégpálya megnyitója a Szent István parkban

Időpont: november 28. délután 17 óra

 

Szentendrei HÉV-állomás környékének fejlesztésére várják az észrevételeket, javaslatokat

Milyen legyen a HÉV végállomás és a Volán buszpályaudvar szomszédságában kialakítható kereskedelmi és szolgáltató központ Szentendrén?

December 15-ig várják a véleményeket, javaslatokat!

Az igényfelmérő kérdőív segítségével a szentendrei lakosok és a térségben élők szempontjait szeretné megismerni a szentendrei városvezetés annak érdekében, hogy a megújuló városrész kialakítása mindenki megelégedésére szolgáljon. A kérdőív 17 kérdésből áll, figyelmes kitöltése mintegy 10 percet vesz igénybe, IDE KATTINTVA online kitölthető.

 

Az alábbi írás, amely a Szentendre és Vidéke című lap november 24-ei számában jelent meg a téma hátterét ismerteti:

A Dunakanyar körúti SPAR-áruház 2021. április 7-én este pár óra alatt a lángok martalékává vált. A megdöbbentő erejű tűzeset el nem hanyagolható ellátási zavart eredményezett: az alapvető élelmiszerek és sok egyéb hasznos áru beszerzésének lehetőségét nem csak a helyiek, de a térségbe tovább utazók is hiányolják. A belvárosban és az állomás melletti Rózsakert lakótelepen élők, különösen az idősebb korosztály tagjai számára segítséget jelent, hogy a szentendrei Ford Közép- és Kelet Európai Értékesítő Kft. felajánlásának köszönhetően május végétől hetente többször ingyenes kisbusszal járhatnak bevásárolni, de ez végleges megoldásnak természetesen nem tekinthető.

A rendkívüli helyzet lehetőséget kínál a városnak ezen a központi jelentőségű területén a kereskedelmi, szolgáltatási, egészségügyi és egyéb közszolgáltatási funkciók régóta időszerű fejlesztésére. Ez nemcsak a 29 ezer szentendrei polgár, hanem a szentendrei járás 80 ezer lakosának és az idelátogató turistáknak az érdekét is szolgálná. Az önkormányzat ezért a területnek a HÉV- és VOLÁN-állomások korszerűsítésével összehangolt, egységes fejlesztését szorgalmazza.

Régi vágya ez Szentendrének. Az elmúlt húsz évben több koncepció is készült az üzletközpont megújítására, a megvalósítási folyamat azonban a forráshiány mellett döntően a rendezetlen tulajdonviszonyok miatt rendre megakadt. Amennyiben nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű gazdasági területté nyilvánítaná a kormány az intermodális közlekedési csomópont, valamint a közszolgáltató és kereskedelmi funkciókat betöltő fejlesztések területét, akkor sokkal hamarabb, egységes építészeti és közlekedés koncepció alapján lenne megvalósítható a város és a térség életében jelentős urbanisztikai fejlesztés. Ennek érdekében Fülöp Zsolt polgármester a tűzeset másnapján levelet írt Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszternek, majd a kérelmet szeptemberben megismételte.

Pozitív válasz esetén minden eljárás, a jogi, építészeti, kivitelezői határidők lényegesen lerövidülnek és ezzel felgyorsítható lenne a projekt megvalósítása. A terület tulajdonviszonyainak rendezése, valamint az építési szabályzat átalakítása ugyanis mind az elővárosi közlekedés, mind a kiegészítő kereskedelmi és közszolgáltatási funkciókat létrehozó fejlesztésekhez nélkülözhetetlen.

A jogi helyzet összetettségéhez hozzátartozik, hogy még nem zárult le a biztosítási folyamat sem: a biztosító, a leégett felépítmény kezelője (Pikk-Terc Kft.) és az áruházat működtető Spar-Invest Kereskedelmi Kft. álláspontja nem egyezik; és mind a mai napig nincs lezárt tűzvizsgálói jelentés az esetről.

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a MÁV-HÉV Zrt. konzorciumának irányításával a HÉV fejlesztésének tervezése 2020-ban megkezdődött. A kezdeti elképzelések szerint a pályatest és a hozzá tartozó biztonsági berendezések felújítása, a sebességkorlátozások megszüntetése és a megállók akadálymentesítése volt a cél, de mára jelentős előrelépés történt: a fejlesztési tervekben már az állomások korszerűsítése is szerepel. Ezt a szentendrei városvezetés is örömmel fogadta. A továbblépés érdekében a helyi építési szabályzat felülvizsgálatát elindítottuk, és kezdeményeztük, hogy a tervezési munkálatokba vonják be a város főépítészét. A Szentendre és Vidéke lapzártájának idején érkezett tájékoztatás szerint először a budapesti szakaszon tervezett fejlesztéseket, a Batthyány tér és Kaszásdűlő közötti táv bírálati szakaszban tartó engedélyes szintű terveit ismerhetik meg az érdeklődők. Az agglomerációs szakaszról későbbi időpontban ad tájékoztatást a BFK.

A szentendrei önkormányzat törekvése változatlan, az állami szereplőkkel együttműködve szeretnénk elérni a közös célt: a mai kor igényeit kielégítő intermodális közlekedési, és különböző szolgáltatásokat, köztük közszolgáltatásokat is nyújtó központ fejlesztését. A beruházás jelentős hozzájárulást jelentene a fenntarthatóság korkövetelménye szempontjából is: a parkolási igényeket kielégítő infrastruktúrájával reális alternatívát kínálna a tömegközlekedés választása iránt fogékony lakosság számára és ezáltal csökkenne a városon keresztül haladó autós forgalom okozta levegő- és zajszennyezés.

A beruházás előkészítésével az önkormányzati hivatalon belül külön munkacsoport foglalkozik; a beruházó kiválasztását szolgáló pályázat részleteiről a képviselő-testület dönt. A témával kapcsolatos aktualitásokról kiemelten tájékoztatjuk a szentendreieket és a város vonzáskörzetében élőket. Észrevételeikre számítunk!