Pomáz Város Önkormányzat Adóhatósága felhívja a tisztelt lakosság figyelmét, hogy a helyi adók – építményadó, telekadó, helyi iparűzésiadó előleg – második félévi összegének pótlékmentes befizetési határideje 2023. szeptember 15.
Az adóhatóság március elején az „Adószámla kivonatokkal” és határozatokkal együtt postázta a második félévre esedékes adóösszegről szóló postautalványokat, ezért szeptemberben már nem (vagy csak külön kérésre) küldünk csekket.
Az elektronikus ügyintézésre kötelezett adózóknak (egyéni vállalkozók, gazdasági társaságok) szeptember első napjaiban elektronikus tárhelyükre (ügyfélkapu, cégkapu) megküldtük az aktuális adószámla kivonatot.
Kérjük, hogy az előírt adókat a jelzett határidőig a korábban megküldött postautalványokon, vagy átutalással szíveskedjenek megfizetni, mert az elmaradt befizetések tekintetében végrehajtási eljárást kell kezdeményeznünk!
Az ügyfélkapuval rendelkező adózóknak lehetősége van az aktuális adófolyószámla állapotát a nap 24 órájában elektronikusan lekérdezni. Az elektronikus úton történő ügyintézésre és egyenleglekérdezésre az E-Önkormányzat Portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) keresztül van lehetőség.
A portálon lehetőség van közvetlenül bankkártyás fizetésre is (ADÓK, DÍJAK, ILLETÉKEK BEFIZETÉSE menüpont).
Felhívjuk az adózók figyelmét, hogy 2018. január 1-jét követően adóügyekben a gazdálkodó szervezetek (ide tartoznak az egyéni vállalkozók is) számára kötelező az elektronikus ügyintézés. A megváltozott kapcsolattartási mód miatt kérjük Önöket, hogy feltétlen nézzék elektronikus levelezésüket és elektronikus tárhelyeiket (cégkapu, Központi Ügyfélregisztrációs Nyilvántartáshoz tartozó tárhely /Ügyfélkapu/).
Tájékoztatjuk, hogy telefonon csak általános tájékoztatást tudunk nyújtani a következő telefonszámokon:
Építmény és telekadó ügyek: (26) 814-303
Iparűzési adó ügyek: (26) 814-321
Gépjárműadó ügyek: (26) 814-322
Végrehajtás és méltányossági ügyek: (26) 814-325 és 814-320
Tájékoztatjuk, hogy az adókötelezettséget érintő változásokat (lakcímváltozás, bejelentkezés, kijelentkezés, ingatlan eladása, ingatlan vétele, használatba vételi engedély) a változást követő 15 napon belül kell bejelenteni az adóhatóságnál a megfelelő nyomtatvány kitöltésével.
Adóosztály ügyfélfogadása: Pomáz, Kossuth Lajos utca 30.
Hétfő: 13-17
Szerda: 8-12 és 13-16
Péntek: 8-12
Pomáz Város Önkormányzat Adóhatósága