Tisztelt Adózók!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a mai napon postára adtuk a Fizetési Értesítőket (Adószámla kivonatok) és a helyi adók befizetésére szolgáló csekkeket.
Az elektronikus ügyintézésre kötelezett vagy elektronikus ügyintézést választó ügyfeleknek szintén postázásra kerültek a tárhelyeikre a Fizetési Értesítők.
Kérjük, kísérjék figyelemmel postaládájukat, tárhelyüket.
Tájékoztatjuk, hogy 2023. január 1-jétől az építmény- és telekadóban adómérték és kedvezmény változás történt, ezért a változással érintett adótárgyakról az adózók határozatot fognak kapni. A határozatok kiküldése, valamint az új kedvezmények miatt már benyújtott adatbejelentések feldolgozása az országos informatikai ASP Adószakrendszer informatikai fejlesztése miatt késik.
Amennyiben a napokban nem kap Adószámlakivonatot, vagy a kiküldött adószámlán az építmény- és telekadóban olyan tétel szerepel, ahol nincs feltüntetve fizetési határidő (vagy véglegesítésre vár), az adóhatóság az informatikai fejlesztések megtörténte után fogja a határozatot kiküldeni. A határozatok a jogszabályi előírásoknak megfelelően hivatalos iratként (tértivevényesen) kerülnek kiküldésre.
Az adóhatóság által újonnan megállapított adót a határozat véglegessé válásától számított tizenöt napon belül kell megfizetni.
Fontos tudni, hogy ahol az építmény- és telekadó összegében nem történt változás, az I. félévi adót változatlanul március 16-ig kell megfizetni. Március 16-ig kell továbbá megfizetni az adózó bevallása, bejelentése alapján előírt I. félévi iparűzésiadó előleget is. Késedelmes fizetés esetén késedelmi pótlék kerül felszámításra.
Felhívjuk figyelmüket, hogy az egyéni vállalkozóknak és az elektronikus ügyintézést választó magánszemélyeknek kizárólag elektronikusan, az ügyfélkapu tárhelyre küldjük meg a Fizetési értesítőt és a határozatot. Részükre csekket nem küldünk, de amennyiben nem számlavezetésre kötelezettek, az adóhatóságnál igényelhetnek csekket.
A pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózók (jogi személyek, áfakörös egyéni vállalkozók) kizárólag átutalással rendezhetik a helyi adófizetést. Akik nem kötelezettek pénzforgalmi számla nyitására, azok fizethetnek banki átutalással, csekken vagy az E-Önkormányzat Portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) bankkártyás fizetéssel.
Az adóosztály elérhetőségei (telefonon és e-mailben kizárólag általános információkat tudunk adni):
Építmény és telekadó ügyek: (26) 814-303
Helyi iparűzési adóügyek: (26) 814-321
Gépjárműadó ügyek: (26) 814-322
Méltányossági és végrehajtási ügyek: (26) 814-325
Osztályvezető: (26) 814-320
Ügyfélfogadás: Hétfő: 13.00-17.00
Szerda: 8.00-12.00 és 13.00-16.00
Pénteken az ügyfélfogadás április 15-ig szünetel.
Pomáz, 2023. 03. 06.
Pomáz Város Önkormányzati Adóhatósága