1. Hatáskör megnevezése: Anyakönyvi kivonat, hatósági bizonyítvány kiállítása már korábban anyakönyvezett eseményről.
2. Hatáskör címzettje: Anyakönyvvezető
3. Hatáskör gyakorlója: Anyakönyvvezető
4. Felelős szervezeti egység: Hatósági és Humánszolgáltatási Osztály
Pomázi Polgármesteri Hivatal elérhetősége: https://www.pomaz.hu/polgarmesteri-hivatal/
5. Irányadó jogszabályok:
• Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény
• 429/2017. (XII.20.) Korm. rendelet az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól
• Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
A hivatkozott jogszabályok itt érhetők el: https://njt.hu/
6. Kérelem benyújtása:
• Elektronikus űrlapon: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap
(Anyakönyvi ügyek/Kérelem)
• Papír alapú nyomtatványon:
• A kérelem kizárólag a nyomtatványon terjeszthető elő? Nem
Kérelem kötelező adattartalma:
- A kérelemnek tartalmaznia kell az anyakönyvi esemény beazonosítására alkalmas adatokat: név, anyja neve, anyakönyvi esemény megnevezése (születés, házasság, haláleset) anyakönyvi esemény időpontja
- Meghatalmazás amennyiben nem saját ügyében jár el
- Hatósági bizonyítvány esetén: meg kell jelölni a felhasználás célját, valamint azt, hogy melyik anyakönyvi bejegyzésből kérik
7. Benyújtás módjai:
Elektronikus úton:
• Elektronikus űrlapon – https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap
• E-papír útján – https://epapir.gov.hu/
• Papír alapon:
- Postai úton
- Személyesen az ügyfélszolgálaton: https://www.pomaz.hu/polgarmesteri-hivatal/
8. Eljárást ismertető útmutató:
Anyakönyvi kivonat, hatósági bizonyítvány kiállítása már korábban anyakönyvezett eseményről
9. Tájékoztatás az ügyfél jogaira és kötelezettségeiről:
Általános tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és kötelezettségekről