1. Hatáskör megnevezése: Szálláshely szolgáltatási tevékenység nyilvántartásba vétele
2. Hatáskör címzettje: Jegyző
3. Hatáskör gyakorlója: Jegyző
4. Felelős szervezeti egység: Hatósági és Humánszolgáltatási Osztály
Pomázi Polgármesteri Hivatal elérhetősége: https://www.pomaz.hu/polgarmesteri-hivatal/
5. Irányadó jogszabályok:
• A szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet
• A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
• A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény
• Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
A hivatkozott jogszabályok a Nemzeti Jogszabálytárban érhetőek el: https://njt.hu/
6. Kérelem benyújtása:
• Elektronikus űrlap rendelkezésre áll: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap
(Ipar-kereskedelem ügyek/szálláshely)
• Papír alapú nyomtatványon:
Kérelem szálláshely szolgáltatás bejelentésére
• Kérelem kötelező adattartalmát a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet határozza meg.
• A bejelentés az alábbi adatokat tartalmazza:
- a szálláshely-szolgáltató nevét, címét, illetve székhelyét,
- a szálláshely-szolgáltató adóazonosító számát, statisztikai számjelét,
- a szálláshely címét, helyrajzi számát, helyszínrajzát, továbbá – nyaralóhajó esetén – a kikötő címét, helyrajzi számát, helyszínrajzát,
- a szálláshely befogadóképességét:
- a vendégszobák, kemping esetén – területegységek számát, valamint – nyaralóhajó esetén – a lakóegységek számát és
- az ágyak számát,
- a szálláshely használatának jogcímét,
- a szálláshely elnevezését,
- azt, hogy a szálláshely-szolgáltatási tevékenységet mely szálláshelytípus tekintetében kívánja folytatni,
- azt, hogy a szálláshely-szolgáltató a szálláshelyen kíván-e élelmiszert, élelmiszer-nyersanyagot előállítani, felhasználni vagy forgalomba hozni,
- azt, ha a szálláshely-szolgáltató helyszíni szemle tartását kéri.
• Az eljárás illetékmentes.
• Elektronikus nyomtatványon: https://ohp-20.asp.lgov.hu/ugyinditas
Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről az E-önkormányzat portálon
- E-papír szolgáltatás igénybevételével: https://epapir.gov.hu/
- Postai úton – postacím: 2013 Pomáz, Kossuth Lajos utca 23-25.
- Személyesen: Pomázi Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán, annak nyitvatartási rendje szerint: 2013 Pomáz, Luppa Vidor utca 12.
7. Benyújtás módjai:
A gazdálkodó szervezetek számára az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést, ezért eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikus úton van lehetőség, e-Papír útján.
• Elektronikus úton:
Elektronikus űrlapon (Általános vagy egyéb igazgatási ügyek/szálláshely)
Kitöltött formanyomtatvány beküldése e-papír útján: https://epapir.gov.hu/
• Az elektronikus kapcsolattartásra nem kötelezett ügyfelek benyújthatják még írásban, papír alapon alapon:
- Postai úton
- Személyesen az ügyfélszolgálaton: https://www.pomaz.hu/polgarmesteri-hivatal/
8. Eljárást ismertető útmutató:
9. Tájékoztatás az ügyfél jogairól és kötelezettségeiről:
Általános tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és kötelezettségekről