Ugrás a tartalomhoz

Válasszon aloldalt

Szálláshely üzemeltetés

1. Hatáskör megnevezése: Szálláshely szolgáltatási tevékenység nyilvántartásba vétele
2. Hatáskör címzettje: Jegyző
3. Hatáskör gyakorlója: Jegyző
4. Felelős szervezeti egység: Hatósági és Humánszolgáltatási Osztály

 

Pomázi Polgármesteri Hivatal elérhetősége: https://www.pomaz.hu/polgarmesteri-hivatal/

 

5. Irányadó jogszabályok:
  • A szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet
  • A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
  • A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény
  • Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény

 

A hivatkozott jogszabályok a Nemzeti Jogszabálytárban érhetőek el: https://njt.hu/

 

6. Kérelem benyújtása:

• Elektronikus űrlap rendelkezésre áll: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

  1. (Ipar-kereskedelem ügyek/Szálláshely

 

• Papír alapú nyomtatványon:

Kérelem szálláshelyszolgáltatás bejelentése

 

Kérelem kötelező adattartalmát a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet határozza meg.

A bejelentés az alábbi adatokat tartalmazza:

  1. a szálláshely-szolgáltató nevét, címét, illetve székhelyét,
  2. a szálláshely-szolgáltató adóazonosító számát, statisztikai számjelét,
  3. a szálláshely címét, helyrajzi számát, helyszínrajzát, továbbá – nyaralóhajó esetén – a kikötő címét, helyrajzi számát, helyszínrajzát,
  4. a szálláshely befogadóképességét:
  • a vendégszobák, kemping esetén – területegységek számát, valamint – nyaralóhajó esetén – a lakóegységek számát és
  • az ágyak számát,
  1. a szálláshely használatának jogcímét,
  2. a szálláshely elnevezését,
  3. azt, hogy a szálláshely-szolgáltatási tevékenységet mely szálláshelytípus tekintetében kívánja folytatni,
  4. azt, hogy a szálláshely-szolgáltató a szálláshelyen kíván-e élelmiszert, élelmiszer-nyersanyagot előállítani, felhasználni vagy forgalomba hozni,
  5. azt, ha a szálláshely-szolgáltató helyszíni szemle tartását kéri.

 

Az eljárás illetékmentes.

Elektronikus nyomtatványon: https://ohp-20.asp.lgov.hu/ugyinditas

Tájékoztató: https://alkalmazaskozpont.asp.lgov.hu/sites/asp/files/2020-05/elektronikus-ugyintezes-az-onkormanyzati-hivatali-portalon_20200522.pdf

  1. E-Papír útján. Az E-papír szolgáltatás az gov.huoldalon érhető el.
  2. Postai úton – postacím: 2013 Pomáz, Kossuth Lajos utca 23-25.
  3. Személyesen: Pomázi Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán, annak nyitvatartási rendje szerint: 2013 Pomáz, Luppa Vidor utca 12.

 

7. Benyújtás módjai:

    gazdálkodó szervezetek számára az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést, ezért eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikus úton van lehetőség, e-Papír útján.

    Elektronikus út:

    1. Elektronikus űrlapon https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap (Általános vagy egyéb igazgatási ügyek/szálláshely)

     

    1. a kitöltött formanyomtatvány beküldése e-papír útján – https://epapir.gov.hu/

    Az elektronikus kapcsolattartásra nem kötelezett ügyfelek benyújthatják még írásban, papír alapon alapon:

    1. Postai úton
    2. Személyesen az ügyfélszolgálaton
    8. Eljárást ismertető útmutató:

    Tájékoztató a szálláshely szolgáltatási tevékenység nyilvántartásba vételéről

     

    9. Tájékoztatás az ügyfél jogairól és kötelezettségeiről:

    Általános tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és kötelezettségekről